Nonsensy z nauki polskiej i zagranicznej
Blog > Komentarze do wpisu

Radiestezja w walce z wypadkami w Krakowie

Gazeta Krakowska opublikowała spektakularną składankę wypadków drogowych na łuku ul. Armii Krajowej w Krakowie:

Pod artykułem internauci zaczęli spekulować o przyczynach tak licznych wypadków:

Ekspertyzy wykazały iż zakręt jest wybudowany zgodnie z obowiązującymi wtedy przepisami. Badano żyły wodne, zakładano jakieś odpromienniki, ale w mojej opinii najlepiej zadziałały fotoradary które tam zamontowano.

Rzecz jasna, gdy pojawiają się gdzieś wypadki, to pierwszą przyczyną, jaka może przyjść do głowy, jest żyła wodna...

Ale może to jedna z wielu krakowskich legend? Otóż nie.

Pan Mirosław Mazurek, dyplomowany mistrz radiestezji, zaświadcza:

13 stycznia 1999 roku byłem jednym z czterech mistrzów radiestezji zabezpieczających odcinek drogi w Krakowie przy ul. Armii Krajowej. Jest to łuk prawoskrętny w kierunku Bronowic od hotelu Sofitel. Przyczyną ogromnej ilości wypadków na tej trasie jest wpływ promieniowania żył wodnych, co prowadzi do mimowolnego skurczu rąk oraz do chwilowej utraty panowania nad kierownicą. Poniżej powierzchni drogi zainstalowaliśmy moderatory geopatyczne typu MD2X i MD4X likwidujące szkodliwe promieniowanie. Po odpromieniowaniu liczba wypadków samochodowych zmniejszyła się do minimum (wyłączając przypadki gdzie przyczyną jest nadmierna szybkość jazdy). Pracę tę wykonano na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg w Krakowie. 

A więc za pieniądze podatników miasto Kraków walczyło z wypadkami drogowymi za pomocą radiestezji i "odpromienników"? Skutki widać na załączonym filmie.

środa, 08 stycznia 2014, anuszka_ha3.agh.edu.pl

Polecane wpisy

Komentarze
pfg
2014/01/08 16:30:26
Aaa, bo pokazane wypadki zdarzyły się na przeciwnym pasie ruchu, niż mówi pan radiesteta! "Moderatory geopatyczne" widać nie działają po drugiej stronie pasa zieleni.

Może cała ta akcja Krakowskiej to kryptopromocja uslug pana mistrza radiestezji, apel do władz miasta o zainstalowanie "moderatorów geopatycznych" także na tym drugim pasie? Wystarczy powiedzieć, że bez "moderatorów geopatycznych" Kraków nie ma szans na organizację ZIO, a miasto zainstaluje je z szybkością błyskawicy!
-
2014/01/09 11:33:06
Pamiętam to! Zamknęli połowę jezdni, orszak różdżkarza kroczył dostojnie jednym pasem (NB po tej jezdni, z której częściej wypadają, czyli po zewnętrznej stronie łuku), a ja, razem z resztą ruchu, musiałem omijać go drugim. Myślałem, że fiknę z wrażenia i wbiję się na tę latarnię, co wszyscy. Byłaby kolejna ofiara na koncie żyły wodnej.
-
Gość: Pigoku, *.pgi.gov.pl
2014/01/09 14:53:49
Też mi się coś robi, kiedy słyszę o żyle wodnej, głównie dlatego że robię w branży hydrogeologicznej :-)
A wypadki na tym zakręcie mogą mieć bardzo prozaiczną przyczynę. Pomijając przypadki, kiedy ktoś jedzie zbyt szybko i jeszcze jest ślisko to proszę zwrócić uwagę że problemy mają samochody jadące wewnętrznym pasem. Tam już prawie na wyjściu z zakrętu, po wewnętrznej stronie, znajduje się kratka odpływu(?) i wokół niej asfalt jest lekko obniżony. Najechanie na to obniżenie kołem przy trochę większej prędkości może spowodować wypadnięcie z toru jazdy.
A sam zakręt nie jest zbyt przemyślany bo długi i wydaje się zachęcający do szybkiej jazdy a na końcówce okazuje się że tego zakrętu jest więcej niż się spodziewaliśmy :-) W dodatku mam wrażenie że promień nie jest stały i w końcówce się zacieśnia lekko.
-
Gość: BL, *.gigainternet.pl
2014/01/10 11:29:59
Ciekawe. Wujek Gugiel nie ma pojęcia, co to takiego "moderatory geopatyczne typu MD2X i MD4X". Coś mi się zdaje, że pan radiesteta zakopał ziemniaka w pasie zieleni i wziął za to pieniądze. :)

A co do samej radiestezji, to na Wikipedii przeczytałem coś, co zwaliło mnie z nóg:

Problem wartości badań radiestezyjnych dla ustalenia faktów w postępowaniu sądowym był w roku 1985 przedmiotem rozpoznania Sądu Najwyższego. W uzasadnieniu do uchwały z dnia 30.10.1985 (sygn. akt SN III CZP 59/85) sąd uznał, że dowodowi z opinii biegłego radiestety nie można odmówić mocy dowodowej, a radiestezja nie powinna być w tym kontekście dyskryminowana.

pl.wikipedia.org/wiki/Radiestezja
-
2014/01/26 12:49:37
Na ile wyceniacie życie jednostki mówiąc 'pieniądze podatników'? Dla niedowiarków polecam - www.radiesteta.com.pl - dział dowody naukowe
-
Gość: bigos, *.bialapodlaska.vectranet.pl
2014/02/03 23:56:35
Ach, te subtelne kpinki z radiestezji... to poczucie wyższości, jakie daje wyższe wykształcenie... no przecież o radiestezji i Wuj Gugiel, i Wikipedia mówią tak niepochlebnie... Tylko, powiedzcie mi jedno: a nie prościej było naukowymi, a jakże, metodami, wybudować bezpieczny zakręt drogi?! To absurd, żeby w takim miejscu ograniczać prędkość do 50 km/h, nie dziwię się, że kierowcy przyjmują ograniczenie z niedowierzaniem - mało to u nas bzdurnych znaków drogowych? A teraz - trudno, jak się na porządnych uczelniach nie wykształciło porządnych inżynierów drogowych, to pozostaje nie krzywić się na radiestezję, Panowie (i Panie) Naukowcy.
-
Gość: M.Tomczak, *.toya.net.pl
2014/02/16 19:54:30
Jako nauczyciel fizyki muszę podziękować za informacje zawarte w tym blogu, dzięki niektórym informacjom postanowiłem urozmaicić lekcje uczniom i prosiłem ich o wykonanie eksperymentu pana Masaru Emoto. Wyniki są intrygujące i wymagają głębszych badań. Własciwie, nie przypuszczałem, że będzie jakiś efekt.

Pozdrawiam
M.Tomczak
-
2014/02/16 23:36:48
I jakie były te efekty?
-
2014/02/20 16:30:15
Dokładnie opisz jakiebyły efekty?
-
Gość: Maja, *.play-internet.pl
2014/07/07 18:48:26
Mieszkam niedaleko, nieraz zastanawiałam się czy ogromny billboard ustawiony przy samym zakręcie wpływa na wypadki w tym miejscu. Ja bym bardziej obstawiała to niż zyły wodne. Sama nieraz nie mogłam oderwać wzroku od reklam filmów, bielizny itd..
-
2014/07/08 22:51:59
Moim zdaniem każdy kierowca powinien ukończyć szkolenie bezpiecznej jazdy. Kierowcy często nie zdają sobie sprawy z zagrożenia na drodze, a kursy bezpiecznej jazdy uświadamiają uczą kierowców odpowiednich zachowań. Potwierdzi to każdy dobry instruktor techniki jazdy
Zmiana statystyk...
We wrześniu 2009:
8165 użytkowników
9536 wizyt
17330 odsłon